گزارش برنامه توچال
شروع برنامه  : 1399-08-30 06:00:00
پایان برنامه  : 1399-08-30 12:00:00
توصیف قله :
یک صعود زمستانه در توچال قله عشق که در فصل پاییز یک صعود زمستانه را تجربه کردیم ارتفاع قله 3940 متر در شما شهر تهران واقع شده است که این قله از مسیرهای مختلفی برای صعود از شهر تهران را دارد مسیر دربند ، مسیر ولنجک، مسیر داراباد،مسیر چین کلاغ و ... چن مسیر دیگر که هر کدام حس و حال خاص خودشان را برای صعود دارند و جالب اینکه صعود به این قله با اینکه ارتفاع زیادی ندارد ولی واقع انرژی بر و خیلی جذابه
گزارش برنامه :
صعود به قله توچال در تاریخ سی ام آبان ماه سال 99 انجام شد این صعود را در ساعت 6 از مسیر دربند آغاز کردم در شروع مسیر هوا کمی سرد و مه غلیظی در ارتفاعات نزدیک به شیرپلا وجود داشت با توجه وضعیت هوا مسیر صعود خیلی شلوغ بود و تراکم کوهنوردان صعود را کمی دشورا کرده بود در بخش هایی که بعد آخرین قهوه خانه مسیر که دست به سنگ آغاز می شود مسیر یخ زده بود که این باعث شده بود سرعت صعود همه کوهنوردان کم بشه و کوهنوردان با احتیاط بیشتری مسیر را ادامه دهند به دلیل کرونا در پناهگاه شیرپلا توقف نکردم و به مسیر خود ادامه دادم بعد از پناهگاه شیر پلا مسیر پر برف و هوا آفتابی بود و هر چه قدر بالاتری می رفتم ابرها در زیر پا مثل تشکی گسترده می شدند که واقعا منظره های بی نظیری درست کرده بود که جذابیت صعود به قله را چندین برابر کرده بود در ادامه به جانپناه امیری رسیدم در آنجا کمی برای صبحانه توقف کردم ساعت 10:15 بود به مدت 20 دقیقه ای برای صبحانه نشستم و کمی استراحت کردم و بعد برای صعود به قله ادامه دادم طبق معمول بعد از جانپناه امیری باد کم کم شروع شد و در ادامه تبدیل به یک کولاک با همراه سوز باد سردی که انرژی را از کوهنوردان می گرفت شد و برای کم نشدن انرژی و سرد نشدن بدن به سرعت خودم اضافه کردم و ساعت 11:3 توانستم به قله برسم با توجه به باد بسیار سرد و سرمایی که در قله توچال وجود داشت زیاد نتوانستم در آنجا بمانم و سریع به سمت پایین مسیر ولنجک پایین رفتم در آنجا بعد از کمی تغذیه سوار تله کابین شدم و تا ایستگاه 5 با تله کابین رفتم ولی در ایستگاه 5 توچال به دلیل شلوغی شدید تله کابین ادامه مسیر برگشت را دوباره در مسیر ایستگاه پنج پیاده برگشتم مسیر در این بخش مه آلود و هوا بسیار عالی بود و توانستم مسیر ایستگاه 5 تا پایین را تا یک ساعت 15 دقیقه برگشتم و اتفاقا لذت این بخش بسیار زیاد و دلچسب بود ساعت 3:30 به کنار ماشین در میدان سربند رسیدم و برنامه صعود به قله توچال در این ساعت به پایان رسید

نصب اپلیکشن قله
خانه   درباره ما   ورود   عضویت   حریم خصوصی    قوانین و مقررات
سایت قله مرجع جامع گردشگری ایران به صورت رایگان و شبانه روزی برای همه عزیزان خدمت رسانی  می کند . ما در گروه قله بسیار خوشحال خواهیم شد تا از نظرات و پیشنهادات سازنده شما کاربران عزیز بهره مند شویم همچنین اگر امکان همکاری با سایت قله را داشته باشید می توانید با استفاده از راه های ارتباطی زیر پیشنهادات خود را برای ما ارسال کنید و ما را در ارایه هر چه بهتر خدمات یاری فرمایید.