گزارش برنامه جانستون
شروع برنامه  : 1399-08-01 06:00:00
پایان برنامه  : 1399-08-01 14:00:00
توصیف قله :
قله جانستون یکی از زیباترین و باشکوهترین قله های منطقه البرز مرکزی است حسی که بعد از اتمام صعود به این قله به من دست داد (چقر بد بدن ) است خنده داره ولی این قله مثل ورزکارانی می ماند که خم کردنشون خیلی سخته و صعود به این قله چنین حسی به کوهنورد می دهد این قله که مسیر صعود آن از روستای آبنیک فشم شروع می شود به طول 9 کیلیومتر مسیر پیماشی جهت صعود دارد 5 کیلومتر ابتدای این مسیر نسبت مسیر آرامی است ولی بعد از آن شروع اوج گرفتن می شود که انرژی زیادی را از کوهنورد می طلبد همچنین 200 متر انتهای مسیر را باید دست به سنگ حرکت کنید و انرژی دوچندان برای صعود نیاز دارد این قله که در کنار قله خرسنک و ورزاب قرار دارد در یک خط راس بسیار زیبا و باشکوهی از خرسنک تا جنستون نیز مسیر فنی برای صعود وجود دارد حتما توصیه می کنم این مسیر را امتحان کنید در کل این قله یکی از قله های مناسب برای به چالش کشیدن بندن است و حتما سعی کنید یک صعود در این مسیر تجربه کنید
گزارش برنامه :
ما برای شروع صبح ساعت 4:30 دقیقه از تهران به سمت روستای آبنیک حرکت کردیم در مسیر یک سوخت گیری هم در فشم انجام دادیم ساعت 6 به محل پارک خودرو در کنار مسجد روستای ابنیک رسیدیم وبا توجه به علاقه ای که به صعود از ابتدای مسیر داریم خودرو را به محل پارک خودروها که 2 کیلومتر از روستا به سمت مسیر قله قرار دارد نبردیم در ابتدای مسیر چون پیاده روی از کوچه های روستا شروع می شود کوچه ها پر از گردوی درختانی بودن که به دلیل وزش باد شب قبل در کوچه ریخته شده بود و چندتایی نصیب ما هم شد ساعت 6 صبح وسایل را آماده کردیم و به سمت قله راهی شدیم در وسط راه صعود قله به نزدیکی غار دستکن که چشمه ای هم در آنجا قرار دارد رسیدیم و بطری های ود را از آب پر کردیم و به مسیر ادامه دادیم ساعت 7:30 به ابتدای مسیر صعود و ارتفاع گرفتن به سمت چپ منحرف شدیم و شروع به پیمای مسیر اصلی قله کردیم ساعت 10 در وسط های شیب تند بساط صبحانه را باز کردیم و بعد از صرف صبحانه مجدد به مسیر خود ادامه دادیم و در نهایت ساعت 11:30 به قله رسیدیم 200 متر آخر قله جز نقاطی است که کوهنورد را با چالش مواجه می کند که در بعضی از جاها باید دست به سنگ حرکت کند قله پوشیده از برف بود و حس صعود را دوچندان کرده بود بعد از گرفتن عکس ساعت 11:50 به پایین حرکت کردیم و ساعت 1:30 به محل غار و چشمه رسیدیم بساط ناهار را هم در آنجا باز کردیم و بعد از اتمام به حرکت خود به سمت خودروها ادامه دادیم ساعت 2:30 در کنار خودرو بودیم که این پایان پیماشی قله جانستون بود.
این صعود جز صعود های به یاد ماندنی برای من بود امیدوارم شما هم تجربه این صعود را داشته باشید در آینده.

نصب اپلیکشن قله
خانه   درباره ما   ورود   عضویت   حریم خصوصی    قوانین و مقررات
سایت قله مرجع جامع گردشگری ایران به صورت رایگان و شبانه روزی برای همه عزیزان خدمت رسانی  می کند . ما در گروه قله بسیار خوشحال خواهیم شد تا از نظرات و پیشنهادات سازنده شما کاربران عزیز بهره مند شویم همچنین اگر امکان همکاری با سایت قله را داشته باشید می توانید با استفاده از راه های ارتباطی زیر پیشنهادات خود را برای ما ارسال کنید و ما را در ارایه هر چه بهتر خدمات یاری فرمایید.