گزارش برنامه شاه البرز
شروع برنامه  : 1399-07-04 05:00:00
پایان برنامه  : 1399-07-04 18:00:00
توصیف قله :
قله شاه البرز که در استان البرز واقع شده است به عنوان بلندترین قله این استان به ارتفاع 4170 متر شناخته می شود این قله یکی از قله هایی است که مسیرپیماشی طولانی دارد برای صعود به این قله باید در حدود 19 کیلومتر پیمایش انجام داد که در جمع مسیر رفت و برگشت حدود 38 کیلومتر می شود مسیر صعود به این قله مسیر زیاد سختی نیست ولی به دلیل طولانی بودن مسیر بیشتر صعود حالت فرسایشی پیدا می کند و پیمایش را برای کوهنورد سخت می کند به همین دلیل بیشتر افرادی که تمایل به صعود به این قله را درند برنامه دو روزه برای صعود به قله شاه البر را انتخاب می کنند. این قله دارای طبیعت بی نظیری است مسیر اصلی صعود به این قله از شهر طالقان روستای حسنجون انجام می پذیرد
گزارش برنامه :
برای صعود به این قله ساعت 3 بامداد 4 مهر از تهران به سمت طالقان و روستای حسنجون حرکت کردم ساعت 5 به روستا و محل شروع پیمایش قله رسیدیم که بعد از آماده سازی ابزارها و پوشیدن لباس های گرم با توجه به سرد بود هوا در آن ساعت حرکت خود را به سمت قله آغاز کردیم ابتدای مسیر صعود به این قله چالش زیادی ندارد و مسیر همواری برای صعود است بعد از گذشت سه ساعت در ساعت 8 در گردنه ای که به سمت کوسفندسرا منتهی می شود در کنار چشمه برای صرف صبحانه توقف کردیم در آنجا با گروه دیگری که قصد حرکت داشت مواجه شدیم و بعد از صحبت کوتاهی با آنها که قبل از ما برای صبحانه نشتیه بودند محل را ترک کردند و ما بعد از 20 دقیقه دوباره به حرکت خود ادامه دادیم در ساعت 9 به محل کوسفند سرا که چند چادر هم در آنجا برپا شده بود رسیدیم که این نقطه آغاز شیب تند برای صعود می باشد و بیشتر افرادی که این صعود را دو روزه انجام می دهند در آن نقطه کمپ برپا می کنند در آنجا کمی برای استراحت و نوشیدن آب متوقف شدیم و دوباره به ادامه مسیر حرکت کردیم مسیر از آن نقطه به بعد با توجه به پیمایش زیادی که از قبل داشتیم کمی فرسایشی و خسته کننده بود و اعضای گروه سرعت صعودشان را کمتر کردند در ساعت 10:30 به ارتفاعی که قله شاه البرز از آنجا قابل رویت بود رسیدیم و دوباره کمی استراحت و به حرکت خود ادمه دادیم گروه در ساعت12:30 توانست قله را فتح کند و بعد از گرفتن عکس و کمی استراحت و تغذیه و استفاده از مناظر بی نظیر این قله در ساعت 13:30 به سمت پایین حرکت کردیم با توجه به انرژی زیادی که در زمان صعود مصرف شده بود بازگشت از قله بسیار خسته کننده و توان فرسا می شود در نهایت در ساعت 18:30 به محل پارک خودرو ها در کنار دهیاری روستای حسنجون رسیدیم و بعد از جمع آوری وسایل و کمی استراحت و خوردن نوشیدینی که از مغازه روستا تهیه کردیم به سمت تهران حرکت کردیم.
صعود قله شاه البرز یکی از زیباتری و لذت بخش ترین صعود هایی است که من هر سال تجربه می کنم و به تمامی کوهنوردان توصیه می کنم حتما تجربه صعود به این قله را داشته باشند .

نصب اپلیکشن قله
خانه   درباره ما   ورود   عضویت   حریم خصوصی    قوانین و مقررات
سایت قله مرجع جامع گردشگری ایران به صورت رایگان و شبانه روزی برای همه عزیزان خدمت رسانی  می کند . ما در گروه قله بسیار خوشحال خواهیم شد تا از نظرات و پیشنهادات سازنده شما کاربران عزیز بهره مند شویم همچنین اگر امکان همکاری با سایت قله را داشته باشید می توانید با استفاده از راه های ارتباطی زیر پیشنهادات خود را برای ما ارسال کنید و ما را در ارایه هر چه بهتر خدمات یاری فرمایید.