گزارش برنامه ریزان
شروع برنامه  : 1399-06-28 05:00:00
پایان برنامه  : 1399-06-28 15:00:00
توصیف قله :
دشت هوبیج واقع شده در روستای افجه در لواسان تهران یکی از زیباترین و منحصربه فردترین دشت هایی است که در گرداگرد آن چندین قله زیبا قرار گرفته است که از انجمله می توان به قله ساکا،قله آتشکوه،قله ریزان، قله سیاه لت و... چندین قله زیبای دیگر را نام برد از آنجمله قله ها ، قله زیبای ریزان است که همانطور که از نامش هم پیداست قله ای است که از سنگ های ریزشی تشکیل شده است و این باعث به وجود امد ترتیب های هندسی بسیار زیبایی در این قله می شود مسیرهای صعود به این قله از پای قله واقع در دشت هویج از سما قله سیاه لت که از آتشکوه امکان صعود دارد و از طرف قله سیاه ریز امکان پذیر است سختی صعود به این قله که به ارتفاع 3570 متر است را می توان جز صعود های متوسط نام برد. در کل منطقه دشت هویج جز بی نظیزترین دشتهای ایران است
گزارش برنامه :
برای صعود به قله صبح ساعت 4 از تهران به سمت روستای افجه حرکت کردیم و ساعت 5 در محل پارکینک خودروها که خارج از روستای افجه بود رسیدیم به دلیل بیماری کرونا امکان ورود به داخل روستا و پارک در آن نبود و نگهبانی اجازه ورود خودرو را نمی داد ساعت 5 خودرو را در آنجا پارک کردیم و بعد از اماده کردن وسایل شروع به حرکت کردیم مسیر را گام به گام و اهسته شروع کردیم بعد از 20 دقیقه با توجه به اینکه هوا تاریک بود دو خانم را مشاهده کردیم که منتظر باز شدن هوا برای ادامه صعود بودند که با دیدن ما با ما همراه شدن و دلیل توقفشان را ترس از حمله سگ ها گفتند ما در ادامه مسیر تا دشت هویج با هم راهپیمایی کردیم که در آنجا هوا روشن شده بود آنها قصد صعود به قله پرسون را داشتند که برای اینکار آنها به سمت راست و ما به سمت چپ دشت هویج حرکت کردیم با توجه به اینکه هدف ما صعود قله ریزان از طرف آتشکوه بود پس باید در ابتدا به آن قله صعود می کردیم که بعد از دشت هویج به سمت بال منتهی به قله آتشکوه حرکت کردیم در بین راه با چندین گروه مواجه شدیم و ادامه راه را با هم طی کردیم در یال ما بین قله ساکا و آتشکوه برای صرف صبحانه توقف کردیم که بعد از خوردن صبحانه در حدود 20 دقیقه شروع به ادامه پیمایش مسیر کردیم و ساعت 9 توانستیم به قله برسیم در آنچا بعد از خودرن کمی تنقلات به مسیر در جهت قله ریزان ادامه دادیم ابتدای مسیر باید با شیب بسیار تندی از قله آتشکوه پایین می آمدیم که انتهای این مسیر به قله سیاه لت می رسید برای پایین آمدن در این نقطه باید دقت خیلی زیادی داشته باشید چون مسیر با شیب تندی است و نیاز به دسب به سنگ شدن دارد در ادامه بعد از طی کردن قله سیاه لت به سمت قله ریزان حرکت کردیم این قله قله بسیار جالبی است بخاطر ریزشی بودن این قله سنگ های بیرون آمده از قله که مثل دیواره های اهرم مصر می ماند که زیبایی خاصی به آن داده است ساعت 11:30 به قله ریزان رسیدیم و بعد از گرفتن عکس ساعت 12 به سمت پایین مسیر دشت هویج ادامه دادیم که ساعت 3:30 توانستیم به کنار محلی که خودروها پارک شده بودند برسیم در کل این قله ، قله بسیار زیبایی است که صعود به آن لذت بی نظیری دارد و توصیه می کنیم حتما این تجربه صعود را از دست ندهید.

نصب اپلیکشن قله
خانه   درباره ما   ورود   عضویت   حریم خصوصی    قوانین و مقررات
سایت قله مرجع جامع گردشگری ایران به صورت رایگان و شبانه روزی برای همه عزیزان خدمت رسانی  می کند . ما در گروه قله بسیار خوشحال خواهیم شد تا از نظرات و پیشنهادات سازنده شما کاربران عزیز بهره مند شویم همچنین اگر امکان همکاری با سایت قله را داشته باشید می توانید با استفاده از راه های ارتباطی زیر پیشنهادات خود را برای ما ارسال کنید و ما را در ارایه هر چه بهتر خدمات یاری فرمایید.