گزارش برنامه مهرچال
شروع برنامه  : 1399-08-08 06:00:00
پایان برنامه  : 1399-08-08 17:00:00
توصیف قله :
قله مهرچال و پیرزن کلوم که در یک خط الراس قرار دارند در دشت مهرچال از چند مسیر قابل دسترس هستند مسیر اصلی صعود به این قله ها که از روستای امامه شهر فشم آغاز می شود،یک مسیر دیگر از سمت قله آتشکوه که از روستای افجه قابل دسترس است .قله های مهرچال،پیرزن کلوم و همهن در یک خط االراس دایره ای شکل قرار دارند و جز قله های بسیار زیبای البرز مرکزی به شمار می آیند مسیر صعود به این قله ها با توجه به نوع بستر کوههای این منطقه برای کوهنوردی بسیار مناسب و با توجه به پوشش گیاهی این منطقه مناظر بسیار زیبایی را در دید کوهنوردان قرار می دهد مسیر های صعود به این قله ها مسیر های نرم و بیشتر صاف هستند. از جمله حیواناتی که در این منطقه وجود دارد شامل کبک، بزکوهی ،گرگ را می توان نام برد در کل این منطقه برای شب مانی و داشتن یک صعود دلچسب جای بسیار مناسبی می باشد
گزارش برنامه :
برنامه صعود این هفته برای قله های مهرچال و پیرزن کلوم تنطیم شده بود برای شروع ساعت 4:30 از تهران به سمت روستای امامه حرکت کردیم و ساعت 5:45 به محل پارک خودرو در بالای روستای امامه رسیدیم برای پارک خودرو جای مناسبی وجود نداشت به همین دلیل در جلوی یکی از ویلاهای این روستا ماشین را پارک کردیم و ساعت 6 حرکت به سمت قله آغاز کردیم ابتدای مسیر صعود به قله از یک جای پر شیب شروع می شود که در ابتدا از کوهنوردان انرژی زیادی را می گیرد به خاطر همین توصیه می شود قبل از شروع حرکت به سمت این قله حتما چند حرکت کششی و نرمش را انجام دهید تا بدنتان برای این فشار آماده و گرم شود بعد از طی کردن شیب تند ابتدای مسیر به مسیر صافی رسیدیم که از چند گردنه باید عبور می کردیم تا به دشت مهرچال برسیم در این مسیر چند چشمه و رودخانه پر آبی وجود دارد که درصورت نداشتن آب می توان از این منابع آبی استفاده کرد. بعد از گذشتن از این مسیر به ابتدای دشت مهر چال رسیدیم در این جا ساعت 9:30 دقیقه شده بود که برای صرف صبحانه توقف کردیم برای محل صبحانه هم در کنار رودخانه که صدای دلنشین آب در آن وجود داشت انتخاب شد بعد از 30 دقیقه پیمایش مسیر به سمت قله مهرچال را آغاز کردیم در ابتدای این دشت دو مسیر وجود دارد مسیر سمت راست که از یک یال آغاز می شود به سمت قله مهرچال می رود و مسیر سمت چپ به سمت قله پیرزن کلوم. با توجه به اختلاف ارتفاع بین قله ها که مهرچال ارتفاع بیشتر از پیرزن کلوم دارد اگثر گروه های کوهنوردی ابتدا به قله مهرچال صعود می کنند و سپس به قله پیرزن کلوم ما هم ابتدا به مسیر پا کوب سمت راست ادامه مسیر دادیم در ابتدا قسمتی از مسیر پاکوب را اشتباه رفته بودیم که باعث شد کمی ارتفاع در یکی از یالهای انحرافی داشته باشیم دوباره مسیر را پیدا کردیم و در محل پاکوب قله به ادامه پیمایش پرداختیم بعد از گذشتن از 3 سال به یال اصلی صعود به قله رسیدیم این یال ابتدا شیب ملایمی دارد ولی در انتهای مسیر در نزدیکی قله شیب یال بیشتر می شود و کمی انرژی بر می شود بلاخره بعد از 6 ساعت ساعت 12 توانستیم به قله مهر چال صعود کنیم منظره قله دماوند از این قله بسیار زیبا و بی نظیر بود که کلی عکس با قله دماوند گرفتیم بعد از کمی تغذیه و استراحت ساعت 12:50 به سمت قله پیرزن کلوم حرکت کردیم که ساعت 13:30 توانستیم به این قله برسیم در این قله نیز بعد از عکس انداختن و صرف ناهار ساعت 14:30 از یال قله پیرزن کلوم به سمت پایین حرکت کردیم ساعت 15:30 به گوسفند سرا رسیدیم و بعد از پیمایش ساعت 17 به محل پارک خودرو در روستای امامه رسیدیم طول کل مسیر پیماشی قله 21 کیلومتر شد که با توجه به شیب تند ابتدای مسیر در زمان بازگشت از قله انرژی زیادی را از کوهنورد می گیرد .در کل این صعود برنامه بسیار عالی و دلچسبی بود که توصیه می کنم حتما یک تجربه صعود به این قله ها داشته باشید

نصب اپلیکشن قله
خانه   درباره ما   ورود   عضویت   حریم خصوصی    قوانین و مقررات
سایت قله مرجع جامع گردشگری ایران به صورت رایگان و شبانه روزی برای همه عزیزان خدمت رسانی  می کند . ما در گروه قله بسیار خوشحال خواهیم شد تا از نظرات و پیشنهادات سازنده شما کاربران عزیز بهره مند شویم همچنین اگر امکان همکاری با سایت قله را داشته باشید می توانید با استفاده از راه های ارتباطی زیر پیشنهادات خود را برای ما ارسال کنید و ما را در ارایه هر چه بهتر خدمات یاری فرمایید.